• |

Kiadó reklámfelület

2017.08.18 Ilona

Békés megyei mesterszakácsok Indonéziában

Két Békés megyei mesterszakács egy meghívásnak eleget téve Indonéziában töltött két hetet. Tímár Attila és Tímár Albin az Indonéz Sommelier Szövetség, Magyarország Surabaya-i és Bandung-i tiszteletbeli konzuljainak meghívására érkezett Indonéziába, több tartományban és több rendezvényen képviselték megyénket. A látogatás előzményeiről Zalai Mihály, a Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke tájékoztatta a sajtó képviselőit.

- 2010 és 2015 között együttműködési megállapodás kötötte Békés megyét Észak-Szumátra Tartományhoz, ami elsősorban gazdasági és kulturális területen teljesedett ki. 2016-ban áttekintettük az együttműködési megállapodásainkat, és annak érdekében, hogy Észak- Szumátrával - ami Indonézia legfejlettebb tartománya – megújítsuk a megállapodást, meghívtuk T. Erry Nuradi, M.Si. Észak-Szumátra Tartomány kormányzóját és küldöttségét egy látogatásra, velük tartott H.E. Mme. Wening Esthyprobo, az Indonéz Köztársaság magyarországi nagykövete is. Igyekeztünk a programot úgy kialakítani, hogy képet kaphassanak arról, milyen valós együttműködési lehetőségek lehetnek Észak-Szumátra és Békés megye között, így üzletemberekkel, felsőoktatási intézmények és kutatási központok vezetőivel találkoztak. Az ezt követő hónapokban kialakítottuk és hamarosan aláírjuk az együttműködést, aztán kezdődhet a tényleges munka. Ma kaptam egy levelet kormányzó úrtól, amiben megerősíti együttműködési szándékát, és egy küldöttséget meghívott Észak-Szumátrára a dokumentum aláírására. Az oktatás, a cserediák programok, a kultúra, a művészetek, a gazdaság, a turizmus, a gasztronómia területén lehet ezt a kapcsolatot tartalommal megtölteni. A mostani látogatás is ennek a gondolatnak a jegyében szerveződött, hiszen a gasztronómia egy olyan nyelv, amit mindkét nép hasonlóan ért, ezen keresztül a két ország közös hangot talál – tájékoztatta a megjelenteket Zalai Mihály megyei elnök.

A TOP 50 vállalat között szereplő PT SUMMARECON AGUNG, Indonézia vezető ingatlan és plázafejlesztő vállalata valamint az Indonéz Sommelier Szövetség (Indonesian Sommelier Association) már 14. alkalommal szervezte meg Jakartában a Jakarta Fashion and Food Fesztivál (JFFF) elnevezésű rendezvénysorozatot április 14-e és május 7-e között. A Békés megyei séfek is részt vettek az idei programon.

- Négy ezer kilométer utaztunk Indonézián belül, sok-sok gasztronómiai élménnyel gazdagodtunk, nagyon szép tájakat láttunk és jó kollégákkal találkoztunk. Nyolc helyszínen főztünk, első nap a Wine and Cheese Expón gyümölcs és zöldség szobrászati bemutatót tartottunk, majd SUMMARECON vállalat által a Hotel Orientált Jakartában szervezett vacsorán 60 főre főztünk, a "A Night in Budapest" Gálavacsorán pedig 180 főre készítettünk öt fogásos vacsorát. Majd Bali szigetére utaztunk, ahol találkoztunk az Indonéz Sommelier Szövetség Badung részlegének vezetőjével, és meglátogattuk a Hatten Winery borászatot, ami egész Indonéziát ellátja borral. Bandungban, ami egy ötmillió lakosú kisváros és Nyugat-Java fővárosa, a The Peak Connoisseurs Étteremben öt fogásos vacsorát készítettünk 50 főre. Innen tovább indultunk Surabayaba, ez egy nyolcmilliós város, itt egy büféasztalt készítettünk elő magyar ételekkel: tárkonyos csirkeragu leves, bélszín Budapest módra, vargabéles, somlói galuska, tökleves készült. Majd Jakartába utaztunk, ott 500 darab palacsintát készítettünk, megtöltöttük, és Gundel palacsintát flambíroztunk, amit csokimártással öntöttünk le – mondta Tímár Attila.

A Békés megyei mesterszakácsok nem csak megmutatták Indonéziában, milyen finomságok készülnek megyénkben, de tanultak is. Három tipikus indonéz és Észak-szumátrai étel receptjét hozták haza, és a sajtótájékoztató résztvevőivel meg is kóstoltatták ezeket az ételeket.

- Tradicionális indonéz ételeket hoztunk, ezek egyike a tom yum leves, a csípős garnélaleves. A másik a satay, ami többféle húsból készülhet, egy saslik, ezt sütés előtt fűszeres kókusztejben kell pácolni. Hoztunk még gado-gadot, ami egy zöldségtál csípős mogyorószósszal, ez egy igazi nemzeti csemege Indonéziában – mutatta be a feltálalt ételeket Tímár Albin.

A sajtótájékoztatós fotókat Zentai Péter készítette, az Indonéziában készült fotók helyi fényképész munkái.